Robuuste waterdichte Blackview telefoon: een review van de Android mobiel voor de outdoors

Het gebeurt niet vaak dat ik product reviews schrijf. Maar als ik dat doe, is dat omdat ik ergens heel blij mee ben en geloof dat het mensen met een vergelijkbare (reis) lifestyle kan dienen. Net als de Nikon Coolpix onderwatercamera ben ik super blij met deze waterdichte, robuuste en rugged Android smartphone van Blackview. In eerste instantie was ik een beetje sceptisch omdat ik niet bekend was met het merk Blackview (later meer over dit bedrijf). Maar ik gebruik de robuuste waterdichte Blackview telefoon nu ongeveer 10 maanden, en kan deze mobiel echt aanraden.

Video van de Blackview waterdichte telefoon review, met waterdichte test

Ik heb ook een video gemaakt van dit review over de robuuste, waterdichte Blackview telefoon, waarin ik ook een waterbestendige test doe. Ik heb Nederlandse ondertiteling toegevoegd, maar die moet je zelf aanzetten in jouw YouTube instellingen. Je kunt je ook (gratis) abonneren op mijn YouTube kanaal door in dit filmpje op de subscribe button te klikken (de duiker).

Mijn persoonlijke mening en review van de robuuste, waterdichte Blackview telefoon

Als een associate van Amazon en bol.com, verdien ik op in-aanmerking-komende aankopen via de links in deze post. Maar ik word op geen enkele manier gesponsord door Blackview of een ander bedrijf. Dit review van de Blackview robuuste en waterdichte telefoon is uitsluitend gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring.

Als ex-duikinstructrice, en iemand die nog steeds van de outdoors, watersporten, duiken en reizen houdt, kan ik deze waterdichte Android telefoon aanbevelen aan mensen met een vergelijkbare levensstijl of aan duikinstructeurs. Je vindt mijn bericht over de inpaklijst voor elektronica op reis, misschien ook wel interessant.

Wie heeft er baat bij deze robuuste en waterdichte mobiele telefoon?

De robuuste waterdichte Blackview telefoon van Blackview is geweldig voor mensen die veel reizen, van watersport houden, avontuurlijk zijn en van duiken houden. Deze waterbestendige en rugged Android telefoon wordt geleverd met een dual sim en is daarom ook ideaal als je als duikinstructeur in het buitenland werkt, langdurig reist of een expat bent. De outdoors Blackview smartphone is geweldig voor elke buitenactiviteit, en ik zal in dit bericht precies vertellen waarom ik zo dol ben op deze waterdichte mobiele telefoon.

De robuuste, waterdichte Blackview telefoon is geweldig voor de outdoors
Ik heb zelf de Blackview Oscal S60 Pro waterdichte smartphone

Wat staat er in deze recensie met persoonlijke mening over de robuuste waterdichte Blackview telefoon?

Hier is een klein overzicht van wat je in deze blogpost, met mijn persoonlijke mening en reivew van de robuuste waterdichte Blackview telefoon, kunt verwachten. Omdat Blackview voor mij een onbekend merk was, zal ik eerst wat uitleggen over het bedrijf en merk dat de Blackview robuuste outdoor mobiele telefoons maakt.

Vervolgens ga ik over de redenen waarom ik erg blij ben met deze rugged en waterdichte smartphone. Aan het einde van dit bericht zal ik uitleggen hoe je de simkaart plaatst, aangezien ik dat een beetje lastig vond. De YouTube video over de Blackview rugged Android telefoon, die ik zelf heb opgenomen en aan het begin van dit bericht heb toegevoegd, bevat ook een waterdichte test.

Welk bedrijf of merk maakt de robuuste en waterdichte Blackview telefoons?

Blackview werd in 2013 opgericht in Hong Kong, met een focus op robuuste apparaten en gespecialiseerd in robuuste telefoons voor de outdoors, die bestand zijn tegen zware omstandigheden. Het bedrijf Blackview heeft een fabriek van 8500 m2 in China en distribueert naar 80 landen over de hele wereld. Hun visie en filosofie zijn gebaseerd op het idee om tech-producten voor iedereen en overal beschikbaar te maken. Dit betekent ook een vriendelijke en betaalbare prijs. Hier is de link naar hun website: https://www.blackview.hk/about-blackview

Zijn alle Blackview rugged smartphones robuust en waterdicht?

Blackview maakt nu ook apparaten met reguliere technologie, zoals smartphones, smartwatches, laptops en tablets. Niet alle mobiele telefoons van Blackview zijn dus robuust en waterdicht. De Blackview BV & BL-serie zijn echter robuust en waterdicht. Deze waterbestendige telefoons zijn uniek vanwege hun robuustheid volgens militaire normen en voldoen aan de IP68- en IP69K-waterdichtheidsklasse. De rugged, waterbestendige telefoons zijn ook val- en stofdicht.

(advertentie, Of klik hier door naar Amazon als de advertentie het niet doet)

Of scroll helemaal naar het einde van dit bericht voor een ander model van Blackview, de BV 4900 Pro, op bol.com  (advertentie)

Is Blackview een betrouwbaar merk?

Naar mijn persoonlijke mening is Blackview, hoewel een minder bekend merk, een goed merk. De robuuste en waterdichte smartphone wordt geleverd met een normaal Android 11 besturingssysteem. Het bedrijf biedt een 14 dagen geld terug garantie en hanteert een garantiebeleid van minimaal 1 jaar (controleer jouw garantie vóór je aankoop, sommige hebben een garantie van twee jaar of langer). Ik gebruik deze waterdichte mobiele telefoon nu ongeveer 10 maanden en ben er erg blij mee. Ik gebruik geen extra glasbescherming of telefoonhoesje en de Blackview outdoors telefoon heeft geen kras (hierover later meer).

Dit is de Blackview Oscal S60 Pro waterbestendige telefoon
Een idee van de maat van de waterbestendige, Blackview smartphone

Waarom ik zo blij ben met deze waterbestendige en robuuste Blackview telefoon?

Er zijn een paar redenen waarom deze waterdichte, rugged Blackview telefoon in de eerste plaats mijn aandacht trok. En die redenen maken het ook voor jou een zeer interessante Android telefoon voor de outdoors, of zelfs als je als duikinstructeur werkt. Ik zal deze redenen in dit bericht bespreken en ze bevatten specifiek enkele details van de Blackview Oscal S60 Pro waterdichte telefoon. Deze telefoon is echter niet meer zo makkelijk te verkrijgen, maar de meeste rugged en waterdichte Blackview telefoons in de BV- en BL-serie hebben vergelijkbare kenmerken.

Robuuste en waterdichte telefoons van Blackview in de BL- en BV-serie

Er zijn veel verschillende Blackview waterdichte telefoons in de BV- en BL-serie, met verschillende specificaties en prijscategorieën. Ik stel voor om een Blackview-telefoon uit de BV- of BL-serie te zoeken, aangezien deze blijven ontwikkelen, zoals de betere camera en de batterijduur. Sommige smartphones in de robuuste Blackview serie worden geleverd met een camera zoals night vision (nachtzicht) en zelfs met de FLIR thermal imaging camera (FLIR – warmtebeeldcamera). Vind jouw mobiele telefoon hier in dit overzicht van de Blackview BV-serie op bol.com (advertentie).

Blackview waterdichte, robuuste mobiele telefoon met Android
Zo blij met mijn waterproof en rugged Android foon!

De waterdichte, rugged telefoon van Blackview is ideaal voor buitenactiviteiten in de outdoors, watersporten, reizen en duiken

Eerst geef ik je nu een kort overzicht van de belangrijkste redenen waarom ik zo blij ben met de robuuste en waterdichte Blackview telefoon, voordat ik dieper op deze details inga. Nogmaals, mijn persoonlijke mening komt van iemand die van het buitenleven, of de outdoors, watersporten, duiken en reizen houdt. Met mijn ervaring als ex-duikinstructeur en mijn werk in het buitenland, heb ik een aantal hele goede redenen waarom ik deze telefoon kan aanbevelen aan mensen met een vergelijkbare levensstijl.

De redenen waarom ik zo blij ben met de robuuste, waterdichte Blackview telefoon in een overzicht:

• Waterdicht: waterbestendig gedurende 30 minuten, tot een diepte van 1,5 meter.
  • Shockproof: shockbestendig voor het vallen vanaf een hoogte van 1,5 meter.
  • Robuust, rugged & duurzaam: gemaakt van metaal en rubber met kras- en breekbestendig glas en geprofileerde randen.
  • Lange levensduur van de batterij.
  • Dubbele simkaart optie: ideaal voor langdurig reizen of wonen en werken in het buitenland
  • Verschillende camera opties in de Blackview BV & BL rugged series. Sommige worden geleverd met een night vision-infraroodcamera of FLIR warmtebeeldcamera
  • Goede prijs: de robuuste waterdichte Blackview telefoons zijn zeer betaalbaar met verschillende modellen voor elk budget

Blackview rugged telefoon: een robuuste en waterdichte smartphone
Dit is de Blackview Oscal S60 Pro, waterbestendige en rugged smartphone

Met de Blackview waterbestendige telefoon heb je geen waterdicht hoesje voor je mobiel nodig

Als je als duikinstructeur werkt, of veel aan watersport of buitenactiviteiten doet, is het geweldig om een waterdichte mobiele telefoon te hebben. Mijn robuuste en waterbestendige mobiele telefoon van Blackview is waterdicht voor 30 minuten tot 1,5 meter. Je hoeft geen apart waterdicht telefoonhoesje te kopen! Natuurlijk kun je met deze smartphone niet gaan duiken (zie daarvoor mijn post over de Nikon Coolpix camera), maar je hoeft niet bang te zijn dat deze telefoon nat wordt. Dit maakt het een geweldige telefoon voor elke activiteit in de outdoors!

De robuuste rugged Blackview telefoon is ook shockbestendig en val-bestendig vanaf een hoogte van 1,5 meter

Naast het feit dat deze smartphone waterdicht is, vermeldt de website van Blackview ook dat hij bestand is tegen olie en koffie. Bovendien is de robuuste telefoon ook stofdicht, shockbestendig (of shockproof) en zelfs val-bestendig. Hij is bestendig tegen een val vanaf een hoogte van 1,5 meter. Dit is geweldig als je een actieve baan hebt, zoals duikinstructeur, veel buitenactiviteiten doet, of een beetje op mij lijkt en gewoon gemakkelijk dingen laat vallen. De Blackview smartphone wordt geleverd met beschermde hoeken.

De waterproof outdoors Android mobiele telefoon
Geweldig fijn om een waterproof telefoon te hebben!

De duurzame telefoon van Blackview is gemaakt van metaal & rubber en komt met kras- en barstbestendig glas

Naast de verdikte, gekartelde hoeken is de robuuste waterdichte Blackview telefoon gemaakt van rubber en metaal. De rugged smartphone is ook voorzien van kras- en breekbestendig glas. Ik heb de Blackview Oscal S60 Pro nu ongeveer 10 maanden en deze outdoors telefoon wordt geleverd met Panda-glas. Ik gebruik geen bescherming of telefoonhoesje en mijn telefoon heeft nog geen enkele kras.

De nieuwste robuuste rugged Blackview telefoons in de BV- en BL-series worden geleverd met Gorilla Corning Glass 5

Maar nog beter: veel telefoons in de Backview robuuste waterdichte BV & BL-serie worden nu geleverd met Gorilla Corning Glass 5. De verschillende Gorilla-glazen variëren op een schaal van 1 tot 5, en de meeste andere robuuste mobiele telefoons worden geleverd met Corning Glass 4. Dus de Blackview telefoons in de BV & BL-series springen er hier echt uit door hun robuustheid. Vind jouw geschikte Blackview robuuste telefoon in de BV & BL-serie hier op Amazon en controleer de specificaties voor het soort glas (advertentie).

Panda glass van de Blackview Oscal S60 Pro robuuste smartphone
kras- en barstbestendig glas van de robuuste Blackview telefoon

Lange batterijduur van de robuuste waterdichte Blackview telefoon

De Blackview Oscal S60 Pro robuuste Android telefoon heeft een 5580 mAh Li-Polymeer batterij, met ingebouwd slim batterijmanagement. De batterij heeft een beltijd van 24 uur, en 288 uur standby-tijd. De nieuwere telefoons in de BL- en BV-serie van de Blackview robuuste waterdichte telefoons hebben batterijen variërend van 8380, 13.000 tot zelfs 15.080 mAh.

(advertentie, of klik hier door naar Amazon als deze niet werkt)

Controleer of jouw rugged Blackview telefoon met een dual simkaart optie komt

Controleer de specificaties van jouw robuuste, waterdichte Blackview telefoon om te zien of je twee simkaarten tegelijkertijd kunt gebruiken. Dit was één van de kenmerken waar ik specifiek naar op zoek was tijdens het vinden van mijn nieuwe mobiele telefoon, omdat ik veel reis en ook in veel verschillende landen heb gewerkt. Tijdens mijn laatste reis door Zuidoost-Azië was ik een paar maanden in Thailand, en het was erg handig om een lokale simkaart te kopen, al is het alleen maar voor het gebruik van internet.

Een robuuste, waterdichte telefoon met dual sim-optie is ideaal voor expats, reizigers en duikinstructeurs

Als je voor langere tijd in een land verblijft, wil je misschien een lokale simkaart aanschaffen en je basis-simkaart gebruiken om je nummer te behouden. Dus vooral voor reizigers die voor een lange tijd op reis zijn, duikinstructeurs en expats is een dual sim optie erg handig! Het feit dat de dual sim-optie wordt geleverd met een robuuste, waterdichte telefoon die speciaal is ontwikkeld voor de outdoors, was precies iets waar ik naar op zoek was.

De dual simkaart optie van mijn outdoors en robuuste smartphone
Check the details van de Blackview waterdichte telefoons, om te kijken welke met de dual simkaart optie komt

Rugged Blackview telefoons uit de BV- en BL-serie worden geleverd met veel verschillende camera opties

Mijn waterdichte, robuuste Blackview telefoon heeft een redelijk goede camera. Het heeft een 13 MP camera aan de achterkant, een 8 MP camera aan de voorkant. De camera heeft een infrarood night vision (nachtzicht) modus met een Sony IMX 219-sensor. Binnen de rugged BL & BV-serie zijn veel verschillende camera opties. Van robuuste, waterdichte telefoons met 64 MP camera’s en FLIR thermal imaging camera’s (warmtebeeldcamera’s) tot goedkope telefoons met eenvoudigere camera’s, alles is mogelijk met Blackview. Zo kun je precies vinden wat bij je past.

Bovenstaande waterdichte Blackview telefoon heeft een 50 GB camera met FLIR thermal imaging camera, of warmtebeeldcamera (advertentie). Je kunt ook hier klik om jouw Blackview op Amazon te vinden

Bovenstaande Blackview waterdichte telefoon is ideaal als je op zoek bent naar een goedkope en betaalbare robuuste budget telefoon.

De nachtzicht-camera (night vision camera) van de robuuste waterdichte Blackview smartphone kan handig zijn op reis!

Ik vond het leuk dat mijn  Blackview telefoon werd geleverd met een infrarood night vision camera. Je kunt in het pikdonker filmen of fotograferen zonder gebruik te maken van een flits of led-lamp. Als je de nachtzicht modus gebruikt, laat je telefoon alleen een heel klein rood lichtje zien aan de achterkant. Dit kan geweldig zijn om dieren te fotograferen tijdens een safari trip, zonder ze weg te jagen of te verstoren met een lamp.

De nachtvision modus kan ook handig zijn als je in gedeelde slaapzalen van hostels slaapt, en later op de avond terugkomt naar je kamer. Je kunt licht gebruiken zonder je huisgenoten wakker te maken. Blijkbaar kan de night vision, of nachtzicht, modus ook worden gebruikt om verborgen camera’s in hotelkamers te detecteren, voor het geval je daar paranoïde over bent LOL.

Geen telefooncontract, en een prepaid simkaart gebruiker, als expat, duikinstructeur of reiziger op de lange termijn?

Als je net als ik bent, heb je misschien geen contract bij een telefoonaanbieder. Vaak werkte en woonde ik voor alleen maar zes maanden in een land. Dus ik gebruik mijn telefoons al meer dan tien jaar op prepaid simkaarten. Hoewel ik nooit meer dan €10,- per maand uitgeef aan prepaid opwaarderingen, betekent dit wel dat ik moet betalen voor een nieuwe, ontgrendelde telefoon, als ik een nieuwe mobiele telefoon nodig heb. Mogelijk bevind jij je in dezelfde situatie.

Als ik een nieuwe mobiele telefoon koop, zoek ik meestal naar een duurzame en betaalbare smartphone. De robuuste budgettelefoon van Blackview was de perfecte oplossing voor mij, de laatste keer dat ik een nieuwe mobiele telefoon nodig had.

Blackview unlocked rugged Android phone
The waterdichte Blackview is een vrije telefoon en voorzien van het Android besturingssysteem
Night vision camera van de Blackview Oscal S60 Pro
De Blackview smartphone die ik heb, heeft ook een night vision camera (of nachtcamera)

Blackview is een zeer betaalbaar merk voor duurzame & goedkopere Android telefoons

De goedkopere, betaalbare prijs van de Blackview smartphone wordt meegenomen in de bedrijfsvisie. In de bedrijfsfilosofie spreekt men van het beschikbaar maken van robuuste technologie voor iedereen. De robuuste, waterdichte telefoons zijn duurzaam en hebben een zeer goede prijs. Het hangt natuurlijk af van je voorkeuren.

De nieuwere modellen met de nieuwste technologieën zijn duurder, maar bieden naar mijn mening een prima prijs-kwaliteitsverhouding. Binnen de BV- en BL-serie van de Blackview Android mobiele telefoons zijn ook budget-telefoons te vinden. Het is een degelijke telefoon voor een betaalbare prijs. Hier is een link naar Blackview BV7100 mobiele telefoon op bol.com!

Mijn robuuste, waterdichte en betaalbare Blackview telefoon: de Blackview Oscal S60 Pro

Zelf heb ik bijna een jaar geleden de Blackview Oscal S60 Pro aangeschaft. Maar ik zie dat dit model niet meer zo makkelijk verkrijgbaar is. Het lijkt erop dat deze waterbestendige smartphone vervangen wordt door de Blackview telefoonmodellen in BV en BL series. Ze specificaties zijn vergelijkbaar, alleen bieden deze Blackview series meer verschillende modellen, en ook nieuwere modellen met meer technische ontwikkeling.

Mocht je geïnteresseerd zijn in de Blackview Oscal S60 Pro, houd er dan rekening mee dat de pro-versie anders is dan de Blackview Oscal S60. De pro-versie wordt geleverd met een betere CPU, meer intern geheugen en een betere camera en accu. Bovendien beschikt de pro-versie over een infrarood night vision camera (nachtzicht camera).

Waterdichte test van de robuuste, waterbestendige Blackview telefoon

Ik heb de waterdichte test opgenomen aan het einde van mijn video over de rugged, waterdichte Blackview telefoon, die je hier op het Splashpacker YouTube-kanaal kunt vinden (abonneer je gerust gratis op dit kanaal). Maar ik kan hier alvast zeggen dat het testresultaat succesvol was. Ik had geen waterdiepte van 1,5 meter tot mijn beschikking, maar gebruikte gewoon mijn gootsteen.

Voor mij is de belangrijkste reden dat de telefoon waterdicht is, dat hij nat kan worden als ik me op een duikboot of rondom het zwembad begeef. Hoewel deze waterdichte telefoon gebruikt kan worden voor het filmen onderwater en onderwaterfotografie, geef ik daarvoor de voorkeur liever aan mijn Nikon Coolpix onderwatercamera.

Waterdichte test van de robuuste en waterbestendige Blackview telefoon
Bekijk de YouTube video voor de waterbestendige test van de Blackview waterproof telefoon

Hoe plaats ik de simkaart in de robuuste, waterdichte Blackview telefoon?

Uit mijn persoonlijke ervaring vond ik het een beetje moeilijk om de simkaart in de Blackview telefoon te krijgen. Ik leg je hier uit hoe je de simkaart in de robuuste, waterdichte Blackview-telefoon plaatst. Het was een beetje lastig om dit te filmen, dus heb ik de foto’s erbij gedaan.

1. Gebruik de metalen pin om de simkaart-houder te openen

Vind de locatie van de simkaart-houder aan de zijkant van je robuuste Blackview telefoon en gebruik de metalen pin die bij de telefoon wordt geleverd in de originele verpakking. Druk vervolgens op de linkerkant van de simkaart-houder. Het uitschuifbare laatje met de simkaart-houder zou nu uit de telefoon moeten komen.

Hoe plaats ik de simkaart in de robuuste Blackview telefoon? Stap 1. Gebruik de metalen pin om de simkaart-houder te openen

2. Plaats de telefoon op-de-kop, met het laatje van de simkaart naar boven gericht

Dit was voor mij het lastige en persoonlijk vond ik dit niet erg duidelijk in de gebruikershandleiding. Je moet je telefoon ondersteboven neerleggen, terwijl het laatje met de simkaart naar boven wijst.

Hoe plaats ik de simkaart in de waterdichte Blackview telefoon? Stap 2. Leg de telefoon op-de-kop, met het laatje van de simkaart naar boven wijzend

3. Plaats één of twee simkaarten in de simkaart-houder

Als je slechts één simkaart gebruikt, kun je de ruimte die zich het dichtst bij de telefoon bevindt, gebruiken om je simkaart te plaatsen. De tweede simkaart gaat aan de andere kant, het verste naar buiten. Ook kun je hier je SD kaart plaatsen als je extra geheugen nodig hebt op je telefoon, deze kaart kan in het midden geplaatst worden.

Hoe plaats ik de simkaart in de Blackview smartphone? Stap 3. Als de simkaart is geplaatst, schuif je het simkaart laatje weer terug in je mobiele telefoon

4. Schuif de simkaart-houder terug op zijn plaats en sluit de waterdichte bescherming

Nu schuif je de simkaart-houder gewoon terug in de telefoon en kun je de achterkant van de metalen pin gebruiken om hem een laatste duwtje te geven. Daarna sluit je het rubberen waterdichte beschermklepje weer.

Hoe plaats ik de simkaart in de rugged Blackview telefoon? Stap 4: Gebruik de achterkant van de metalen pin om de simkaarthouder een laatste duwtje te geven.

5. Klaar is Kees, je kunt nu genieten van een nieuw avontuur met je waterdichte telefoon in de outdoors!

Dat is het! Je bent nu klaar om je nieuwe robuuste en waterdichte Blackview telefoon te gebruiken in de outdoors. Geniet van je outdoors activiteit, watersport, duiken, of lange reis!

Hoe plaats ik de simkaart van de Blackview telefoon? Stap 5. Sluit de bescherming van de simkaart-houder en je bent klaar om je telefoon buitenshuis te gebruiken

Meer over Splashpacker: alleen reizen, duikreizen & duurzaam op reis

Zoals eerder vermeld, doe ik niet zo vaak aan product reviews. Alleen als ik écht blij ben met een bepaald product, en ik denk dat het mensen met een vergelijkbare levensstijl ook van dienst kan zijn, kan ik zoiets delen. Klik hier voor een post naar een inpaklijst voor mijn elektronica op reis. Je kunt me volgen op sociale media via de links helemaal onderaan deze pagina, je aanmelden voor mijn mailinglijst hieronder, of het Splashpacker YouTube kanaal bekijken.

Heb jij ook een robuuste, waterdichte telefoon?

En ik ben nu gewoon nieuwsgierig: heb jij een robuuste, waterdichte Blackview telefoon? Of gebruik je een andere waterdichte telefoon voor duiken of andere buitenavonturen? Deel het gerust in de reacties, ik hoor het graag! En misschien help je daar ook weer andere soortgelijke reizigers mee :-)

*Als een associate van Amazon en bol.com, verdien ik op in-aanmerking-komende aankopen.

Happy Splashpacking!

Water bestendig flipje om de rugged Blackview mobiel waterbestendig en stofdicht te houden